Recenzie – FIFA 17

3

A fi cel mai bun, într-un mod constant, atrage după sine anumite greutăţi. Ediţia anului 2017 a jocului FIFA aduce îmbunătăţiri, cum ar fi controlul sporit asupra acţiunilor portarului sau aruncări şi lovituri mai bune. Toate acestea reprezintă nişte adăugări satisfăcătoare, dar totuşi este greu să convingi fanii să treacă la noul joc.

Tocmai din acest motiv, cei de la EA Sports mai aduc un plus unui joc care deja deţine toate caracteristicile unui joc de fotbal de succes: „Călătoria”!

„Călătoria” este un mod de joc bazat pe povestea lui Alex Hunter, un jucător tânăr care intră în lumea fotbalului profesionist. Este construit pe baza unor acţiuni încărcate de dialog, care expun dezvoltarea relaţiilor sale cu familia şi colegii şi faptul dacă talentul său este suficient pentru a da startul unei cariere de vis.

Cu alte cuvinte, este povestea Cenuşăresei adaptată fotbalului şi aduce o schimbare foarte plăcută acestui joc, precum şi cel puţin trei moduri de joc care sunt făcute pentru a vă putea consuma 12 luni din timpul liber. Pe lângă aducerea unui supliment de noutate jocului, „Călătoria” are scopul de a oferi puţin din speranţa şi romantismul acestui sport, care nu erau oferite de ediţiile anterioare ale jocului.

Acest mod de joc îşi îndeplineşte scopul şi într-adevăr expune speranţa şi romantismul fotbalului, ajutând astfel la mascarea faptului că nu stă atât de bine la partea de dramatism şi joc de roluri. Alegerile utilizatorului sunt oarecum limitate, exceptând posibilitatea iniţială de a decide în ce parte a ligii va juca Alex. Anumite întâmplări care susţin firul naraţiunii, precum împrumutarea jucătorului la alte echipe sau comportamentul lui Gareth Walker – colegul de echipă şi prietenul său din copilărie – au loc indiferent de performanţa jucătorului pe teren sau în afara lui.

Odată ce avansaţi în joc, puteţi dezvolta anumite competenţe de joc, făcându-l astfel pe Alex să fie exact genul de jucător pe care vi-l doriţi. Totuşi, alegerea dialogului nu este la fel de flexibilă şi nu conduce la apariţia diverselor rezultate sau oportunităţi, ci mai degrabă contribuie la formarea caracterului, făcândul pe Alex Hunter 2să fie un personaj puternic sau sensibil.

Cu toate că actorul principal – Adetomiwa Edun – oferă o interpretare impecabilă pentru a crea un personaj vulnerabil şi determiat, modul de joc tot nu reuşeşte să se apropie de realitate. Interacţiunile dintre personaje par uneori forţate, locaţiile în care se petrec anumite acţiuni sunt extrem de liniştite şi pustii, iar urmările unor greşeli sunt uneori exagerate. De exemplu, contractul lui Alex Hunter la una dintre echipele pentru care joacă este încheiat în urma unui cartonaş roşu primit de acesta în timpului unui meci, chiar dacă o discuţie între jucător şi antrenor era mai potrivită în acest context.

Chiar dacă are aceste lipsuri, „Călătoria” emite ceva ce restul jocurilor FIFA nu au reuşit: emoţie. Unele momente-cheie, precum înscrierea primului gol în liga de seniori sau numeroasele momente de linişte alături de familie, reuşesc să adauge jocului acea greutate emoţională resimţită de sportivi.

Atunci când vine vorba despre experiența de joc propriu-zisă, se observă unele îmbunătățiri clare: mișcările jucătorilor, reacțiile portarilor, pasele, loviturile, săriturile și alunecările sunt mult mai apropiate de realitate în comparație cu edițiile anterioare ale jocului. De asemenea, grafica este superioară și detaliile sunt mult mai realiste, văzându-se diferențe chia1r și textura gazonului sau la fețele jucătorilor.

Probabil cel mai important plus pe care îl are FIFA 17 față de edițiile din urmă este legat de controlul pe care utilizatorii îl au asupra jucătoriilor. O apăsare întârziată a unui buton are ca urmare o reacție întârziată a jucătorului asupra mingii. Așadar, orice acțiune a utilizatorului aduce după sine o reacțiune în joc.

Concluzia ar fi că cel mai întemeiat motiv pentru a achiziționa jocul FIFA 17 nu ține de îmbunătățirile tehnice aduse, ci de noul mod de joc care poate induce utilizatorilor emoțiile și trăirile jucătorilor.

Scris de Ventum Games